Villkor

Lundquist Caplon AB (556623-9231) bedriver verksamheten för Virginie Caplon Bijoux och ALEXANDRE by Virginie Caplon och följande köpvillkor gäller för samtliga beställningar från virginiecaplon.se.

Leverans

Alla leveranser inom Sverige sker fraktfritt. Vid returer betalar du själv returfrakten. Normal leveranstid är 2-3 dagar. Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning ha något längre leveranstid. Du får ett leveransbekräftelsemail i samband med att din order skickas. Har du inte mottagit detta inom 3 arbetsdagar skall du kontakta vår kundtjänst. Alla leveranser sker med Schenker till ditt utlämningsställe. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 249 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Vid köp utanför Sverige till länder inom EU, så är fraktkostnaden 150 kronor och leveranstiden något längre.

 

Inom Sverige Inom Europa Utanför Europa
Leveranstid 1-3 dagar 3-6 dagar 5-10 dagar
Kostnad fri fri 9 EUR eller fri vid köp över 70 EUR

Betalningsvillkor

Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom de som står i varulistan när du genomfört ditt köp.
Du betalar enkelt och säkert med kortbetalning där du kan betala med VISA eller Mastercard hos oss. Inga extra avgifter tillkommer när du betalar med kort (förutom fraktavgiften vid leverans utanför Sverige).

Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering. Kortinformationen lagras inte utan överföras direkt till DIBS. Dibs Internet är Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för Internet. Ingen extra avgift tas ut vid kortbetalning.

Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Byten & returer

Vi på Virginie Caplon vill att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar (d v s returen är oss tillhanda inom 14 dagar från att ditt paket hämtas ut). Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Varor som är plomberade måste fortfarande vara plomberade för att öppet köp ska gälla.

När du vill ångra ett köp, meddela oss innan du returnerar varan:
Telefon: 0707 – 511 095
E-post: info@virginiecaplon.se

1. Du får ett returnummer som du måste ange utanpå kuvertet vid returen av varan.
2. Ange ditt bank eller postgironummer om du vill ha retursumman insatt där.
3. Ange alltid kontaktuppgifter så att vi kan nå dig vid eventuella frågor.
4. Du får gärna ange, om du vill, varför du vill returnera varan. Det hjälper oss att bli ännu bättre!
5. Du som kund står själv för returfrakten samt kostnad för eventuell försäkring.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fel levererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi står självklart för frakten vid fel leveranser samt reklamationer.

I flera produkter använder vi utvalda halvädelstenar där vissa stenar är unika för att också ge ditt smycke ett unikt utseende.
OBS! Kontakta alltid kundtjänst på info@virginiecaplon.se för att få svar med godkänt returnummer, innan du skickar en retur eller reklamation.

RETURADRESS:
Virginie Caplon Bijoux
Eklövsgränd 6
165 76 Hässelby

Vid återsändelse av en giltig reklamation står Virginie Caplon för frakten och eventuell ersättningsleverans. Defekta varor ersätts med ny felfri vara. I händelse av ogiltig reklamation där fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200 kronor + frakt tur och retur.

Övrigt

Vi reserverar oss för produkter som är slut i lager och inte kan säljas, eventuella prisfel som kan uppstå, samt felskrivningar i webbshopen.
Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.
Vi reserverar oss för och kan tyvärr inte garantera att alla bilder exakt återger färgen på varorna då det kan bero på inställningar i olika datorer och bildskärmar.

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar enligt personuppgiftslagen (1998:204), PUL. Virginie Caplon garanterar att vi inte säljer några uppgifter om dig vidare eller att några uppgifter används i marknadsföring från tredje part. Vi använder endast din e-postadress så att vi kan kommunicera med dig om din beställning.
Om du vill ändra dina uppgifter eller om du vill att vi tar bort information om dig ur vårt kundregister är du välkommen att höra av dig till oss på: info@virginiecaplon.se

FÖRETAGSUPPGIFTER:
CAPLON LUNDQUIST AB
org.nr. 556623-9231
Eklövsgränd 6
165 76 STOCKHOLM